Gå kursen som klimatinspiratör 16 november

Vill du bli klimatinspiratör? Nu ordnas en kurs som vänder sig till alla som är oroliga över klimatförändringarna och vill vara en del av lösningen. Målet är att kursen ska ge ökade kunskaper och en trygghet i att prata om klimatet med sin omgivning samt att deltagarna får ett ökat klimatengagemang och hittar vägar fram för att kanalisera det i handling. Läs mer om klimatinspiratörskurserna här.

Efter avslutad kurs får du tillgång till bilder och fakta som använts på kursen, samt upplägg och övningar. Detta kan användas för att exempelvis hålla ett föredrag på det lokala biblioteket, på arbetsplatsen eller anordna en studiecirkel.

Kursen ordnas lördag den 16 nov 2024, kl 10:00-16:00 på Långholmens Folkhögskola i Sundbyberg, Lövströms allé 7 intill Marabouparken.

Vi bjuder på fika, men lunch behöver du ordna själv.

Kursen arrangeras av Klimataktion i samverkan med ABF och Naturskyddsföreningen Solna-Sundbyberg.

Deltagaravgiften är ett valfritt belopp från 100 kr och uppåt. (I vanliga fall är beloppet från 200 kr, men denna gång bidrar Naturskyddsföreningen i Solna-Sundbyberg med 100 kr av kursavgiften per deltagare.)

Här kan du anmäla dig till kursen.

Varmt välkomna och tipsa gärna vänner och familjemedlemmar om kursen! 💚