Ansök om bidrag för att skapa en blomsteräng

Ansök om bidrag för att skapa en blomsteräng – gynna pollinering och biologisk mångfald!

Biologisk mångfald är en förutsättning för allt liv på jorden. Fungerande ekosystem bidrar till ett stabilt klimat och skyddar mot katastrofer och ger friska miljöer, även i staden. Därför har vår krets startat ett projekt för att skapa blomsterängar där det idag finns artfattiga gräsmattor.

Läs mer här om vårt projekt där du kan ansöka om 1000 kr i bidrag för att skapa en äng på din tomt. Med vårt stöd kan du omvandla gräsmattan och plantera blomsterrabatter med arter från den svenska floran.

Målgruppen är framför allt boende i flerfamiljshus, såväl i bostadsrättsföreningar som hos privata och allmännyttans fastigheter. Vårt projekt bygger på samarbete för att nå ut med information om vårt erbjudande via olika föreningar, nätverk och enskilda personer i Solna och S

undbyberg.

Kontakta våra projektansvariga för att komma i gång eller skicka ett förslag eller idé.  Det är givetvis viktigt att du har fastighetsägarens eller bostadsrättsföreningens medgivande innan du genomför projektet.