Årsmöte 1 november, medlemsmöte 26 oktober, klädbytardag nu på lördag och söndag!

Välkommen till Solna- och Sundbybergkretsens årsmöte 2023!

Naturskyddsföreningen Solna-Sundbyberg kallar till årsmöte 2023. Årsmötet äger rum onsdag den 1 november 2023, kl. 18.00 i Ekensbergskyrkan, Parkvägen 1, Solna. Anmäl dig senast den 25 oktober till Florian Reitmann – 073-5941 390, f.reitmann@gmail.com – om du vill vara med så att vi kan planera för fika.

På årsmötet kommer vi berätta om vad vi åstadkommit det senaste året och tillsammans med er diskutera framtida utmaningar i Solna och Sundbyberg. Vi väljer även den nya styrelsen och andra ideella uppdrag. Om du klickar på länken för årsmöteshandlingar kan du ta del av vår verksamhetsberättelse, resultat- och balansräkning samt revisionsberättelse för årsmötet samt dagordning.

Träffa Naturskyddsföreningen Solna-Sundbyberg och snacka med oss om engagemang!

Vill du engagera dig i din närmiljö och bidra till en mer hållbar värld? Naturskyddsföreningen Solna-Sundbyberg arbetar med de lokala frågorna och söker förstärkning! Du kan snacka med oss om vårt arbete den 26 oktober kl. 17.00 i Ekensbergskyrkan/Solna. Vi bjuder givetvis på enkel fika.

I vår förening arbetar vi med barn- och ungdomsverksamhet (natursnokarna) samt konkreta aktiviteter som klädbytardagar och naturvårdsinstatser. Men vi behöver också kommunikatörer, naturvårdsexperter, tekniskt kunniga (dagvatten, buller, luftföroreningar etc.), juridiska experter, guider för barn och vuxna och givetvis volontärer spontant vid evenemang.

Om du är intresserad, anmäl dig till vår ordförande Florian Reitmann 073-5941 390, f.reitmann@gmail.com
Eller ring och berätta hur du vill bidra med dina idéer och ditt engagemang. Och bjud gärna in till och dela vårt Facebook-evenemang!

Välkommen till klädbytardagar för barn/vuxna i Bergshamraskolan nu på lördag och söndag!

Välkommen på två klädbytardagar denna helg i Bergshamra skola! Tillsammans med föreningen ’Bergshamra för alla’ bjuder vi på klädbytardag för barnkläder nu på lördag, 14 oktober. Och på söndag, 15 oktober kan du komma tillbaka och även byta vuxenplagg.

Klädbytandet börjar bägge dagar kl. 13.00. Du kan lämna in 10 stycken plagg mellan kl. 12.00 och kl. 13.00, men det går att lämna in kläder ända tills vi stänger kl. 14.30. Mer om villkoren och hur det går till hittar du i våra Facebook-evenemang för lördag respektive söndag.

Varmt välkomna! Och dela gärna vårt Facebook-evenemang och ta med kompisar, familjen och arbetskamrater!