Välkomna till fagning på Wåhlberga äng 14 maj kl 11-13

Varmt välkomna till årets vårfagning!

Nu på söndag den 14 maj mellan kl 11.00 och 13.00 är vår krets ute igen och gör en aktiv insats för att bevara vårt lokala kulturlandskap. Som varje år krattar vi bort kvistar, gamla löv och sly på Wåhlberga äng i Igelbäckens naturreservat. Det gör vi för att hålla ängen öppen och göra sensommarens höbärgning så bra som möjlig. Det handlar om en kort och rolig arbetsinsats som tar någon timme.

För mer information och anmälan, hör av dig till Beatrice Posse, possebeatrice@gmail.com, 070-9999 261.

Och här hittar du Wåhlberga äng på kartan.

Vi träffas kl 11.00 vid ängen och efter fagningen bjuder vi på fika och mackor.

Om du har möjlighet ta gärna med arbetshandskar och egen kratta. Annars har vi några krattor på plats.

Och givetvis är barn, vänner och arbetskamrater jättevälkomna!

Här är vägbeskrivningen för att ta sig till ängen på egen hand: Du når området enklast från Överjärva gård. Gå över den blåa bron och sedan till höger mot Dammtorp. Det är en ca 10 min promenad.

Om du alternativt kommer från Ulriksdals station, gå bara norrut utmed järnvägen. Ängen ligger på vänster sida om järnvägsspåret.

När du går över Igelbäcken, strax innan Dammtorp svänger du vänster på skogsväg. Hela vägen från Överjärva tar cirka 20 minuter.

Varmt välkomna och bjud gärna in till vårt Facebook-evenemang!