Årsmöte 31 mars, medlemsmöte 24 mars, klädbytardag nu på lördag!

Välkommen till Solna- och Sundbybergkretsens årsmöte 2022!

Naturskyddsföreningen Solna-Sundbyberg kallar till årsmöte 2022. Årsmötet äger rum torsdag den 31 mars 2022, kl 18.00 i Ekensbergskyrkan, Parkvägen 1, Solna. Anmäl dig till Florian Reitmann – 073-5941 390, f.reitmann@gmail.com – om du vill vara med så att vi kan planera för fika.

På årsmötet kommer vi berätta om vad vi åstadkommit det senaste året och tillsammans med er diskutera framtida utmaningar i Solna och Sundbyberg. Vi väljer även den nya styrelsen och andra ideella uppdrag. Kretsens verksamhetsberättelse, resultat- och balansräkning samt revisionsberättelse för årsmötet samt dagordning kan du få genom att klicka på länkarna.

Träffa Naturskyddsföreningen Solna-Sundbyberg och snacka med oss om engagemang!

Vill du engagera dig i din närmiljö och bidra till en mer hållbar värld? Naturskyddsföreningen Solna-Sundbyberg arbetar med de lokala frågorna och söker förstärkning! Du kan snacka med oss om vårt arbete den 24 mars kl 18.00 i Ekensbergskyrkan/Solna.

I vår förening arbetar vi med barn- och ungdomsverksamhet (natursnokarna) samt konkreta aktiviteter som klädbytardagar och naturvårdsinstatser. Men vi behöver också kommunikatörer, naturvårdsexperter, tekniskt kunniga (dagvatten, buller, luftföroreningar etc.), juridiska experter, guider för barn och vuxna och givetvis volontärer spontant vid evenemang.

Om du är intresserad, anmäl dig till Florian Reitmann från vår valberedning 073-5941 390, f.reitmann@gmail.com
Eller ring och berätta hur du vill bidra med dina idéer och ditt engagemang. Och bjud gärna in till och dela vårt Facebook-evenemang!

Välkommen till Jubileumsklädbytardag i Bergshamraskolans matsal den 12 mars!

Bergshamra för alla fyller 30 år och höstens klädbytardag blev en sådan succé att Naturskyddsföreningen i Solna-Sundbyberg och Bergshamra för alla nu gör en Jubileumsklädbytardag nu på lördag den 12 mars i Bergshamraskolans matsal!

Så funkar det: Ta med dig max fem fina och tvättade vuxenplagg och lämna dem mellan kl 12:00-13:00. Vi välkomnar särskilt herrkläder! Du får en biljett per klädesplagg. Kl 13:30 börjar sedan klädbytet som håller på till kl 14:30. Då kan du ta ett plagg för varje biljett du har. Av skolans elever hembakat fika finns att köpa på plats!

Varmt välkomna och bjud gärna in vänner och familj till Facebook-evenemanget!