Kallelse till årsmöte 28 april

Välkommen till Solna- och Sundbybergkretsens årsmöte 2021!

Naturskyddsföreningen Solna-Sundbyberg kallar till årsmöte 2021. Årsmötet äger rum onsdag den 28 april 2021, kl 18.00 digital via Zoom. Anmäl dig till Florian Reitmann – 073-5941 390, f.reitmann@gmail.com – om du vill vara med, så kommer han skicka dig länken till Zoom-mötet.

På årsmötet kommer vi berätta om vad vi åstadkommit det senaste året och tillsammans med er diskutera framtida utmaningar i Solna och Sundbyberg. Vi väljer även nya styrelsen och andra ideella uppdrag. Här kan du också ta del av kretsens verksamhetsberättelse, resultat- och balansräkning samt revisionsberättelsen för årsmötet. Här finns även dagordningen samt valberedningens förslag.

Vi söker dig som vill engagera sig för naturen!

Vill du engagera dig i din närmiljö och bidra till en mer hållbar värld? Naturskyddsföreningen Solna-Sundbyberg arbetar med de lokala frågorna och söker förstärkning! I vår förening arbetar vi med barn- och ungdomsverksamhet (natursnokarna) samt konkreta aktiviteter som klädbytardagar och naturvårdsinstatser. Men vi behöver också kommunikatörer, naturvårdsexperter, tekniskt kunniga (dagvatten, buller, luftföroreningar etc.), juridiska experter, guider för barn och vuxna och givetvis volontärer spontant vid evenemang.

Om du är intresserad, ta kontakt med Florian Reitmann från vår valberedning 073-5941 390, f.reitmann@gmail.com och berätta hur du vill bidra med dina idéer och ditt engagemang.