Kallelse till årsmöte 17 september

Välkommen till Solna- och Sundbybergkretsens årsmöte 2020!

Efter att vi tidigare under våren ställde in årsmötet kallar Naturskyddsföreningen Solna-Sundbyberg på nytt till möte. Årsmötet äger rum torsdag den 17 september 2020, kl 18.00 i Ekensbergskyrkan, Parkvägen 1, Solna och streamas samtidigt via programmet Zoom. Anmäl dig till Florian Reitmann – 073-5941 390, f.reitmann@gmail.com – om du vill vara med på plats eller vill delta via Zoom. Om du anmäler att du vill delta via Zoom skickar vi ut länken till dig innan mötet.

På årsmötet kommer vi berätta om vad vi åstadkommit det senaste året och tillsammans med er diskutera framtida utmaningar i Solna och Sundbyberg. Vi väljer även nya styrelsen och andra ideella uppdrag. Här kan du också ta del av kretsens verksamhetsberättelse och resultat- och balansräkning för årsmötet. På grund av den rådande situationen kommer vi inte servera fika på årsmötet.

Träffa Naturskyddsföreningen Solna-Sundbyberg på Zoom

Vill du engagera dig i din närmiljö och bidra till en mer hållbar värld? Naturskyddsföreningen Solna-Sundbyberg arbetar med de lokala frågorna och söker förstärkning! Du kan snacka med oss om vårt arbete nu på söndag, 6 september 2020, kl 15.00 via Zoom.

I vår förening arbetar vi med barn- och ungdomsverksamhet (natursnokarna) samt konkreta aktiviteter som klädbytardagar och naturvårdsinstatser. Men vi behöver också kommunikatörer, naturvårdsexperter, tekniskt kunniga (dagvatten, buller, luftföroreningar etc.), juridiska experter, guider för barn och vuxna och givetvis volontärer spontant vid evenemang.

Om du är intresserad, anmäl dig till Florian Reitmann från vår valberedning 073-5941 390, f.reitmann@gmail.com så skickar vi dig länken till Zoom-mötet. Eller ring och berätta hur du vill bidra med dina idéer och ditt engagemang. Bjud gärna in till och dela vårt Facebook-evenemang!