INSTÄLLT: Årsmöte 2020 och klädbytardagen 28 mars

INSTÄLLT: Årsmöte 23 mars och klädbytardagen 28 mars

Med anledning av den pågående Coronapandemin har styrelsen för Naturskyddsföreningen Solna-Sundbyberg beslutat att ställa in årsmötet på måndag den 23 mars och kallar till ett nytt möte så fort det är lämpligt.

Klädbytardagen den 28 mars ställs också in. Vi får återkomma med ett nytt datum längre fram.

Vi uppmanar alla medlemmar under tiden att så gott det går njuta av våren och att ta del av en alldeles ny biart i Sverige – vid Råstasjön. Detta är samtidigt en påminnelse om hur skyddsvärd vår närnatur är och att vår kamp för att skydda den blir allt viktigare.

Friska vårhälsningar
Styrelsen för Naturskyddsföreningen Solna-Sundbyberg
——————————————————

Välkommen till Solna- och Sundbybergkretsens årsmöte 2020!

Årsmötet äger rum måndag den 23 mars 2020, kl 18.00 i Ekensbergskyrkan, Parkvägen 1, Solna
På årsmötet kommer vi berätta om vad vi åstadkommit det senaste året och tillsammans med er diskutera framtida utmaningar i Solna och Sundbyberg. Vi väljer även nya styrelsen och andra ideella uppdrag. Kretsen bjuder på mackor och dryck. Anmäl dig till Peter Zvejnieks, 070-929 94 86, zvejnieks.peter@gmail.com och ta gärna med dig andra intresserade. Här kan du också ta del av kretsens verksamhetsberättelse och resultat- och balansräkning för årsmötet.

Klädbytardagen 28 mars på Ekensbergskyrskyrkan

Lördagen den 28 mars, kl 11:00-13:30 ordnar vi för fjärde gången en klädbytardag tillsammans med Ekensbergskyrkan, Parkvägen 1 i Solna. Ta med maximalt 5 plagg! Vi öppnar dörrarna kl 11:00 och inlämningen pågår till kl 12:00. Klädbytet startar kl 12:30. Kontakta Linda Bell, lindasbell@gmail.com om du vill vara volontär under dagen.

Mer information finns på vårt Facebook-evenemang.

Träffa Naturskyddsföreningen Solna-Sundbyberg på Waynes Coffee/Solna C, 14 mars

Vill du engagera dig i din närmiljö och bidra till en mer hållbar värld? Naturskyddsföreningen Solna-Sundbyberg arbetar med de lokala frågorna och söker förstärkning!

I vår förening arbetar vi med barn- och ungdomsverksamhet (natursnokarna) samt konkreta aktiviteter som klädbytardagar och naturvårdsinstatser. Men vi behöver också kommunikatörer, naturvårdsexperter, tekniskt kunniga (dagvatten, buller, luftföroreningar etc.), juridiska experter, guider för barn och vuxna och givetvis volontärer spontant vid evenemang.

Om du är intresserad, träffa oss på lördag, 14 mars, kl 11.00 på Waynes Coffee i Solna centrum eller kontakta Florian Reitmann från vår valberedning (073-5941 390). Bjud gärna in till och dela vårt Facebook-evenemang!