Fagning på Wåhlberga äng nu på söndag, 29 april

På söndag den 29 april är vår krets ute igen och gör en aktiv insats för att bevara vårt kulturlandskap. Som varje år krattar vi bort kvistar, gamla löv och sly på Wåhlberga äng. Det gör vi för att hålla ängen öppen och göra sensommarens höbärgning så bra som möjlig.

Inga förkunskaper krävs och givetvis har vi tillräckligt med krattor, men ta gärna med arbetshandskar och tåliga kläder. Det handlar om en kort och rolig arbetsinsats på ca en timme. Kretsen bjuder såklart på matig fika. Ta med dina kompisar, kollegor och familj och sprid gärna inbjudan!

För mer information och anmälan, hör av dig till Victor Eriksson, 073-330 58 60, v.eriksson89@gmail.com

Här finns Facebook-evenemanget och här hittar du Wåhlberga äng på kartan.

Vi träffas vid caféet på Överjärva gård vid och går i samlad trupp till ängen vid 12:30. Promenaden tar cirka 10-20 minuter. Den som vill kan komma vid 11:45 och, på egen bekostnad, äta lunch på caféet på Överjärva gård tillsammans med några av oss i styrelsen.

Vägbeskrivning för den som vill ta sig till ängen på egen hand:
Du når området bäst från Överjärva gård. Gå över den blåa bron och sedan till höger mot Dammtorp. Det är en ca 10 min promenad. Om du kommer från Ulriksdals station, gå bara norrut utmed järnvägen. Ängen ligger på vänster sida om järnvägsspåret. När du går över Igelbäcken, strax innan Dammtorp svänger du vänster på skogsväg. Detta tar cirka 20 minuter.