Årsmöte 15:e mars, datum för Wåhlberga äng och naturguidning för barnfamiljer

Välkommen till Solna- och Sundbybergkretsens årsmöte som äger rum onsdag den 15:e mars, kl 18.30 i Råsunda kyrka, Förrådsgatan 26, Solna.

Vi bjuder på mackor och dryck och kommer att få höra ett föredrag om hur man med hjälp av psykologi skapar handlingskraft för jordens klimat:

Hur påverkas människor av larmrapporter om den globala uppvärmningen? Vilka psykologiska mekanismer hindrar ett tydligt agerande i klimatfrågan? Vad kan vi göra för att ändra våra och andras beteenden i en mer hållbar riktning? Två psykologer med ett stort intresse för hållbar utveckling föreläser om klimatpsykologi.

Anmäl dig gärna till Laila Berglund, 070-8975 137 eller berglund.laila@gmail.com och bjud gärna in andra att lyssna på föredraget innan årsmötet!

Är du ny medlem, eller bara intresserad av att veta lite mer om hur vi i styrelsen jobbar? Vi bjuder in till fika och diskussion den 7 mars, kl 18.00 i idrottslokalen på Ateljévägen 3, Sundbyberg (ingång på husets gavel). Vi vill veta vad som berör dig, hur vi tillsammans kan värna vår närnatur samt skapa en hållbar storstadsmiljö.

I år har vi dessutom flera roliga aktiviteter på gång:

Den 23 april, kl 11.00 träffas vi på Wåhlberga äng för att kratta bort löv och kvistar. Och den 5 augusti, kl 11.00 på Ängens dag träffas vi där igen för att fira ”Skördefest” med lieslåtter, mat och musik. Anmäl dig till båda aktiviteter till Tove Holm, 073-9431 925, tovejoanna@gmail.com

Och under våren drar vi också igång kretsens familjeverksamhet: Natursnokarna i Solna-Sundbyberg. Detta passar barn mellan 5-7 år och deras vuxna som är sugna på att komma ut i naturen. Tillsammans leker, lär, hjälper vi naturen och bara är. Vi planerar tre träffar under våren. Vid intresse kontakta Caroline Sjölander, 076-9426 416, carolinesjolander@hotmail.com

Annars kom gärna i kontakt med oss på vårt årsmöte. Vi söker dig som har lust att engagera sig för den värdefulla naturen och miljön i Solna och Sundbyberg! Det krävs inga specialkunskaper, bara ett intresse för att tillsammans med andra arbeta för naturen i våra kommuner. Det viktigaste är naturligtvis att det är kul och att man känner att det man gör har betydelse för naturen och miljön.