Söndag, kl 10 maj, Fagning på Wåhlberga äng och ”BIKES vs CARS”

SL740631Söndag den 10 maj, kl 11.00 är vår krets ute igen och gör en aktiv insats för att bevara vårt kulturlandskap. Som varje år vårstädar vi Wåhlberga äng från kvistar, gamla löv och sly. Det här gör vi för att hålla ängen öppen och göra sensommarens höbärgning så bra som möjligt.
Ta med dina kompisar, dina kollegor och din familj! Sprid gärna inbjudan! 🙂
Det är bara en kort arbetsinsats av ca e n timme, men ju fler vi är desto mer får vi gjort. Kretsen bjuder på matig fika så klart.

För mer information och anmälan hör av dig till Joachim Åberg: 073-5041 832, joachim.aberg@hotmail.com

SL740636Här hittar du Wåhlberga äng på kartan samt till vårt Facebook-event.
Du når området bäst från Överjärva gård. Gå över den blåa bron och sedan till höger mot Dammtorp. Det är en ca 10 min promenad. Om du kommer från Ulriksdals station, gå bara norrut utmed järnvägen. Ängen ligger på vänster sida om järnvägsspåret. När du går över Igelbäcken, strax innan Dammtorp svänger du vänster på skogsväg. Det är en ca 20 min promenad.
Om du vill komma med bil måste du höra av dig till Joakim.
Om du kommer till fots kan du träffa kl 10.45 Florian Reitmann (073-5941 390) vid blåa bron vid Överjärva gård som kommer guida till ängen.

Till slut en annan sak:

På måndag den 11 maj bjuder Naturskyddsföreningens cykelgrupp på succé-dokumentären ”BIKES vs CARS” på Naturskyddsföreningens rikskansli. I anslutning får du tillfälle att diskutera med experter för cykelinfrastruktur, bilbranchen och lokalpolitiker om situationen för cyklister i Storstockholm.